З вітальним словом до гостей та учасників звернувся президент Асоціації українських виробників «Морозиво і заморожені продукти» Бартковський Ігор Ілліч.
Учасників Зборів привітав Ректор Національного Університету Біоресурсів і природокористування Ніколаєнко С.М., декан факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК НУБіП Баль-Прилипко Л.В. та студенти НУБ і П з музичним привітанням.
В роботі зборів прийняли учать:
Народний депутат України, Президент Української Аграрної конфедерації Козаченко Л.П. та голова Держпродспоживслужби України Лапа В.І.
Обсяги виробництва морозива
За 2017 рік загальний обсяг виробництва морозива в Україні склав 96,6 тонн або 102,4 %.
Експорт морозива за 2017 рік склав 5 069 тонн, темп зростання 113,5 %
Імпорт морозива за 2017 рік виріс у 2,6 рази і склав 263 тонни.
За 2017 рік з України вивезено морозива на 4 806 тонн більше, ніж ввезено. Майже в 19,3 рази експорт перевищив імпорт.
Обсяги виробництва заморожених продуктів
За 2017 рік загальний обсяг виробництва м'ясних напівфабрикатів склав 75 059 тонн, темп зростання 95,8 %.
Експорт м'ясних напівфабрикатів склав 2 550 тонн, темп зростання 80%.
Імпорт м'ясних напівфабрикатів склав 3 025 тонн або 141,3%.
Імпорт перевищив експорт в 1,2 рази.
Обсяг виробництва макаронних виробів з начинкою за 2017 рік склав 122 216 тонн, темп зростання 117,3 %.
Експорт склав 24 655 т або 116%.
Імпорт склав 27 856 т або 137%.
Майже в 1,1 рази імпорт перевищив експорт.
Обсяг виробництва плодів та горіхів морожених склав 9 131 тонн.
Про якість та безпеку продукції підприємств АУВМ і ЗП
Згідно з планом робіт, АУВМ і ЗП в 2017 році двічі проводилося дослідження морозива і заморожених продуктів на відповідність вимогам ДСТУ.
Дослідження проводилися ДП «Укрметртестстандартом».
Мета - популяризація вітчизняної продукції в Україні.
Перевірка показала - зразки за фізико-хімічними та органолептичними показниками відповідають вимогам нормативних документів.
Результати досліджень були оприлюднені в журналах:
«Мир продуктов»
«Продукти & інгредієнти»
на сайтах:
АУВМ і ЗП;
Департаменту продовольства Мінагрополітики України;
Держпродспожівслужби;
газети «Аграрний тиждень».
інтернет-видання УНІАН;
тижневика «Ліги виробників харчових продуктів».
22 червня 2017 в прес-центрі «ЛігаБізнесІнформ», «Громадський контроль захисту прав споживачів» за участю АУВМ і ЗП і Спілки молочних підприємств України провели прес-конференцію на тему «Йогурти і морозиво. Барвники та консерванти».
Представники «Громадського контролю захисту прав споживачів» самостійно відібрали в торговельній мережі та досліджували зразки морозива (ТМ «Традиції Нової Зеландії», «Хладік», «Рудь», «Біла бяроза», «Геркулес» та інші) на наявність штучних барвників. Результати дослідження показали, що, в зазначених зразках, штучних барвників не виявлено.
19.07.20017 року Асоціація провела в УНІАН «Укрінформ» прес-конференцію на тему «Успішним курсом за якістю українського продукту», яка була присвячена питанню якості та безпеки вітчизняного морозива.
У прес-конференції взяли участь представники Міністерства аграрної політики та продовольства України, Держпродспожівслужби, ДП «Науковий центр харчової та хімічної безпеки ім. Л. Медведя», ДП «Укрметртестстандарт », ДП «УкрНДНЦ», НУХТ, НУБіП і ІПР (Інститут продресурсів) та інші.
Були присутні представники засобів масової інформації: телеканал 1 + 1, журналісти багатьох профільних видань.
Учасники прес-конференції відповіли на різні запитання преси щодо безпечності та якості вітчизняного морозива.
Велася пряма трансляція прес-конференції на сайті Укрінформ і на каналі YouTube. Цю позитивну практику необхідно продовжити.
У 2018 року також планується 2 рази в рік проведення прес-конференцій, присвячених якості та безпеки морозива і заморожених продуктів.
Вступ Асоціації до Української Аграрної конфедерації
Українська Аграрна Конфедерація (УАК), Президентом якої є Козаченко Л.П., – потужна громадська організація, створена у грудні 2002 року, об’єднує понад 40 колективних членів - це галузеві професійні організації, компанії-лідери аграрного бізнесу, сільськогосподарські виробники, переробні підприємства, організації страхового та сервісного обслуговування АПК.
АУВМ і ЗП співпрацює з УАК вже 16 років.
Вступ Асоціації до УАК дозволить:
розширити представництво та захист законних прав та інтересів членів АУВМ і ЗП органах державної влади, громадських організаціях, судах;
мати безпосередній вплив на формування та реалізацію політики в агропромисловій сфері в інтересах зміцнення національної економіки, економіки переробних підприємств, розвитку міжнародної економічної співпраці;
сприяти розвитку взаємодовіри і ділового партнерства у відносинах між членами громадських об’єднань і міжнародними організаціями.
це унікальна нагода потрапити в середовище спілкування й обміну досвідом професійної аграрної еліти.
Члени Асоціації одноголосно підтримали вступ АУВМ і ЗП до Української Аграрної Конфедерації.
Вручення свідоцтв новим асоційованим членам Асоціації
На загальних зборах відбулося вручення свідоцтв асоційованим членам АУВМ і ЗП, які ввійшли до складу Асоціації у 2017 році:
ТОВ «Юкка-Інвест»», ТОВ «АгранаФрут», ТОВ «Фуд-Лак Сервіс»», НУБ і П.
Загальні збори одноголосно проголосували за вступ до АУВМ і ЗП, в якості Асоційованого члена, ТОВ «ЗФ».
Основні завдання АУВМ і ЗП на 2018 рік:
Постійно удосконалювати законодавчу та нормативну бази в агропромисловій сфері, вивчаючи та узагальнюючи міжнародний досвід з адаптації законодавства України до світових норм і стандартів.
Сприяти відкриттю нових експортних ринків і посиленню присутності нашої продукції на вже освоєних.
Впроваджувати передові системи контролю та безпеки харчових продуктів і забезпечити відповідність якості продукції, що випускається.
Постійно впроваджувати інновації та залучати інвестиції для удосконалення виробництва морозива і заморожених напівфабрикатів.
Спростити умови торгівлі. Зробити більш ефективною аграрну логістику.
Формувати громадську думку стосовно безпечності та якості харчових продуктів, зокрема морозива та заморожених напівфабрикатів, проводити публічні заходи – круглі столи, прес-конференції, слухання, готувати статті, інтерв’ю, коментарі в ЗМІ.
Забезпечувати вітчизняних споживачів харчовими продуктами високої якості та безпечності, в тому числі морозива та заморожених напівфабрикатів з урахуванням їх споживчої цінності.